6 Kasım 2019 Çarşamba

Yaratıcı düşünce için 11 kullanışlı ipucu


İçinde yaşadığımız rekabete dayalı toplumda yaratıcı düşünceye duyulan ihtiyaç her zamankinden daha çok. Şirketler ve örgütler çalışanlarından ve üyelerinden yaratıcı karaktere sahip olmalarını istiyorlar. Bu bazen mükemmel ürünler ortaya koymak, bazen baştan çıkarıcı pazarlama kampanyaları yapmak, bazen inovasyon atılımları yapmak, bazense gündelik problemleri pratik bir şekilde çözebilmek yönünde bir talep olabiliyor. Bu nedenle artık yaratıcı düşünce sadece sanatçılar için değil herkes için olmazsa olmaz ve yaratıcılık önündeki tüm engelleri kaldırmak gerekiyor. Yaratıcılık tıkanması ya da yaratıcılık blokajı bireyin yeni bir fikir ortaya koyamadığı ya da kendini yaratıcı bulmadığı evreye verilen isim. Ancak bu böyle olmak zorunda değil! Herkes yaratıcı olabilir ve bunun için her konuda olduğu gibi pratik yapmak gerekir.  Bu durağanlığı aşmak için zihninizi harekete geçirmelisiniz ve birkaç kullanışlı ipucu yaratıcılık çakralarınızı açmak için tetikleyici olabilir.
Sadece 5-10 dakikalık bir çalışmayla da olsa her gün mutlaka bir şey yaratın. Şahsen ben makaleler yazmaya çalıştım, toplantılarda zihin haritaları çizdim ve iş modelleri çıkardım ve kendime yeni fikirler araştırmak için zaman verdim. Her zaman için elimin altında üç projem olmuştur, sonuna kadar getirilmekten çok bana yüzlerce farklı fikir kazandırmaları için. Ana faaliyet alanım dijital dönüşüm olmasına rağmen yaratıcı düşünce uzmanlığımla hiç ilgisi olmayan projelere de dahil olmuşumdur.
İşte size bazı örnekler: 2010 yılında, Introspectus adındaki uzun metraj belgesel filminin prodüktörlüğünü ve yönetmenliğini yapmak için Himalayalarda bulundum. Aynı dönemde kolektif bir film yapım platformu üzerine çalıştım. 2013 Mayıs ayında, besin protein çözümleri geliştirmek için böcekler besledim. Daha sonra bu işi karlı bulmadığım için bıraktım. 2013 Temmuz ayında, startup’lara yardımcı olmak ve fikirlerine fon bulabilmelerini sağlamak için Startup Shelter adındaki Fransızca web sitesini kurdum. 2014 Temmuz’unda iş yerinde mutlu ve zinde olabilmek üzerine bir eğitim ve takım oluşturma projesinin kurucu ortaklarındandım. 2015 Mayıs’ından bir copywriter ve ghostwriter ajansı kurdum. Tüm bu fikirler bir başka düşünceye ilham verdi ve yeni fikirlerine doğmasına sebep oldu. Bazı insanlar buna şans ya da planlanmış rastgelelik de derler.
Bir fikirde tıkanıp kaldıysanız ve yapacak bir şey bulamıyorsanız nefes almaya ihtiyacınız var demektir. Kendinizi bir çözüm bulmak için sonuna kadar zorlamak sizi tüketebilir. Masanızdan kalkın, dışarıda kısa bir tur atın, bir kahve alın, insanlarla konuşun ya da içinde bulunduğunuz mekandan uzaklara bakarak dinlenin. Bazı esinlenmeler en beklenmedik yerde ortaya çıkarlar ve siz hiç çalışmazken bu fikirleri bulduğunuza şaşırabilirsiniz. Ben en ilham verici fikirlerimi ormanda bisiklet kullanırken ya da arkadaşlarımla konuşurken bulmuşumdur.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder