BDT eğitimi hakkında bilgilendirme yapmadan önce BDT'nin ne
olduğu, neden uygulandığı konularına açıklık getirmek gerekiyor. BDT,
1960'larda Amerika'da geliştirilen ve bilimsel verilerle kişinin olumsuz
yöndeki düşünce ve duygularının pozitif anlamda değiştirme terapilerinin
toplamıdır. Uygulanma amacı; kişiyi genel hayatı içerisindeki yaşadığı olumsuz
düşünme biçiminden sıyırarak, daha pozitif düşünmesini sağlamak ve insanlarla
olan ilişkilerini olumlu yönde değiştirmektir.
Bilim dünyasında da
farklı bir yere sahip olan BDT eğitimi, dünya genelinde en çok
kullanılan psikoterapi yöntemleri içerisinde yer alıyor. Başarısı her alandan
kabul gören BDT, gün geçtikçe de gelişimler yaşayarak önemli sorunların
çözülmesinde katkılar sağlamaktadır.
BDT Eğitimlerindeki Amaç Ne Olabilir?
BDT eğitimindeki ana
amaç katılımcıların uygulamalı beceriler kazanmasıdır. Bu uygulamalı beceriler,
katılımcıların kendi vak'a programlarında kullanabilmesi için verilir.
Katılımcı bir psikolog ise mesleki becerilerini geliştirip uygulama alanda
karşılaşacağı vak'alarda farklı bakış açıları edinir. Böylece karşılaşmış
olduğu soruna bilimsel yaklaşım sergileyip, değişimin başlamasına önemli bir
görev görür. Katılımcı birey bir psikiyatrist ise önemli deneyimler elde eder.
Alanı içerisinde davranış konusunda gelişimler sağlar.
BDT'nin Kişiler Üzerinde Etkisi Ne Kadardır?
Psikoloji dünyasında
her geçen gün farklı kuramlar, gelişim gösterir. Bu kuramların gelişimi elbette
bu alanda uzman olan kişilerin katkılarıyla sağlanır. BDT eğitimi de kişinin beceriler
kazanmasını ve kendi çözüm yolunu bulabilmesini, dolaylı yönden de psikoloji
dünyasına katkılarda bulunmayı hedefler. BDT bu yönden vak'alara derin bir
bilimsel yaklaşım sergileyerek önemli kazanımlar alınmasını sağlar. Bu yönden
bu terapiyle karşı karşıya kalan kişilik bozukluğuna sahip bireyler,
depresyondaki kişiler ve diğer problemli insanlar düşüncelerini olumlu yöne
çekmeyi öğrenirler. Kısacası BDT bir yandan kişiye düşüncelerini değiştirme
becerisi kazandırırken bir yandan kendisi değişimi sağlar.
BDT Eğitiminde Terapi Becerisi Ne Kadar Kazanılır?
BDT eğitimlerine
katılım sağlamak isteyenlerin en çok sordukları soruların başında, eğitimde ne
tür kazanımlar elde edebilecekleri üzerinedir. Her eğitimde olduğu gibi
katılımcının isteği burada da büyük bir önem taşır. Katılımcının isteği, beceri
kazanma merakı BDT eğitiminin onun için başarılı geçmesini sağlar. En başta,
kişi teorik bilgilerini geliştirme imkanı bulur. Bunun dışında daha önceden
sahip olduğu ve BDT eğitiminde kazandığı teorik bilgileri, nasıl daha iyi
uygulamaya koyabileceği hakkında çeşitli bilgilerin sahibi olur. BDT eğitimi kişilere 'uygulama şu
yoldan yapılır' becerisi kazandırmak yerine, tüm uygulama yöntemlerini
öğreterek katılımcının kendi yöntemini keşfetmesini sağlar.
Zaman Yönetimi Becerisi
Yeni başlayan
terapistlerin genellikle en çok zorlandıkları konular, zaman yönetimi
becerisidir. Çünkü sorun yaşayan kişi sayısı dünya genelinde sadece bir kişi
olmayacaktır. Aynı zamanda bütün terapistler sadece bir kişinin ruhsal
sağlığının kazanılması için çalışmalar yürütmemektedir. Çok farklı şekillerde
vak'a durumları yaşanabilir. Bu vak'aların sayısı da beklenmedik şekilde
çoğalabilir. Kişi BDT eğitimi ile zamanı nasıl daha iyi yönetebileceği
konusunda beceriye sahip olur.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder