Satış toplantılarında
alışıldık bir an;
"Orhan ne oldu,
sözleşme tamam mı? Satışı kapattın mı?
Biraz daha düşünecekmiş
Melis Hanım.
Zeynep sen ne yaptın,
yarın çalışmaya başlıyor muyuz ABC Ltd. ile?
Çok büyük ihtimalle,
haftaya kadar zaman istediler kararlaştırmak için."
Bu cümleler hiç de
yabancı gelmiyor, değil mi? Erteleme itirazı karşısında büyük ihtimalle
sonuçsuz kalan görüşme sonuçları satış işinde olanların en ciddi problemi
olarak göze çarpıyor. Erteleme itirazlarına tavsiye edilen genel ilaç ise
“aciliyet yaratma merhemi”. Şimdi bu merhemin kullanım şeklini açıklayalım.
Yaygın bilinen haliyle
merhem yaraya tatbik edilir ama aciliyet merhemi yaraya değil, yaralanma
öncesinde sürülmeli. “Biraz daha düşünelim, haftaya görüşelim” şeklinde gelen
erteleme itirazına “Fakat kampanyamız Cuma gününe kadar geçerli” şeklinde bir
aciliyet yaratma karşılığı verdiğimizde sonuç çoğunlukla değişmez. Bunun nedeni
aciliyetin son anda yaratılması nedeniyle inandırıcılığını kaybetmesi,
güvenirliği sarsmasıdır. İşte bu nedenle aciliyet baştan yaratılmalı, sunum
içerisinde ise birkaç kez atıfta bulunulmalıdır. Görüşmenin başlangıcında
“Zamanlamanız iyi, kampanyamızın son günlerinde bu görüşmeyi yapmamız çok iyi
oldu”, ilerleyen zamanda “kontenjanın kısıtlı olduğu kampanya süresince
yoğunluğumuz çok arttı” gibi atıflarla devam etmek oldukça fayda sağlar.
Böylelikle son saniyede bir bahane öne sürmüş olmazsınız, hem de başından
itibaren kısıtlı zamana odaklanma sağlarsınız. https://www.personelegitimleri.com/post/sat%C4%B1%C5%9F-kapatma-teknikleri-aciliyeti-aceleye-getirmeyin
Aciliyeti
aceleye getirmeyelim, merhemi yaralanmadan önce sürüp, ovalamak lazım
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder