Vaktiyle Ege'nin bir sahil kasabasında hüzünlü bir limon
yaşarmış. Uzunca süredir bir ağacın dalından sallanıyor ve hep düşme korkusuyla
şişmanlayıp duruyormuş.
Hikayenin devamı yazının içinde ;)
Hikayeciliğin (storytelling) son yıllarda değeri anlaşılan,
inanılmaz etkili bir iletişim yöntemi olduğu, artık su götürmez bir gerçek.
Birçok alanda yoğun olarak kullanılsa da henüz ülkemizde olması gereken
popülariteden oldukça uzak bir noktada.
Hikayeler kişinin kendini işin içinde, hatta (ustaca
kullanıldığında) hikayenin kahramanı olarak hissettiği bir dizi zihinsel
faaliyetin oluşmasına neden oluyor. Böylelikle kişinin uzak olduğu düşüncelere
yaklaşması, hatta ikna edilmesi kolaylaşıyor. Devasa bir konu ve uzmanlık alanı
olduğundan, durumu kısaca bu şekilde tanımlamak yeterli sanırım.
Peki biz bunu satarken nasıl kullanacağız?
Hikayeye sahip olan markalar satar: Çevrenize bakın, ilginç
bir hikayeye, geçmişe sahip şirketlerin tüketici tarafından çok daha fazla
değer gördüğünü fark edeceksiniz. Harley Davidson, Microsoft, Facebook, Apple
gibi.
Hikayeli deneyimler satar: Varsayalım ki bir şerbetli tatlı
dükkanındasınız ve size ilginç isimli bir kadayıf geliyor, yanında üzüm ve üzüm
şırası ile. Garson size "önce üzümden bir tane yemenizi, sonra ağzınızda
üzüm tadı varken tatlıdan bir dilim almanızı, sonrasında ise şıradan
tatmanızı" söyleyerek bir deneyim hikayesi oluştursun. Siz bunu
denediğinizde lezzeti sevdiyseniz, bir başkasına bu ilginç deneyiminizi
anlatmaz mısınız?
Hikayeli ürünler satar: Yeni bir Fender gitar almak
isterseniz 100-1000 $ arası ödersiniz. Peki Jimi Hendrix'in konserde kırdığı
Fender gitara ne kadar verirsiniz? Burada satın aldığınız gitar değil onun
hikayesidir. https://www.personelegitimleri.com/post/hikayesini-satan-%C3%BCr%C3%BCnler
3 basit öneriyle satışınıza bambaşka bir boyut kazandırın:
- Markanızın hikayesini yazın.
- Deneyiminizi hikayeye dönüştürün.
- Ürününüzün hikayesini oluşturun.
Hmm, hüzünlü limona ne oldu dersiniz?
O artık size hikayesini anlatabildiği için kederinden
kurtuldu, şimdilerde kahkahalar atıyor. ;)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder